معرفی بهترین کرم ترمیم کننده برای زخم و جای بخیه

پوست یکی از سخت‌ترین و انعطاف‌پذیرترین اندام‌های بدن است که وظیفه دارد از شما در برابر تماس‌های محیطی، عفونت‌ها و صدمات محافظت کند. پوست به نوعی محافظ شخصی بدن محسوب می‌شود و می‌تواند در این فرایند حفاظتی دچار آسیب و زخم‌هایی شود. کرم ترمیم کننده زخم، محصول مراقبتی است که می‌تواند به شما در ترمیم و درمان جای زخم و بخیه کمک کند.

انواع زخم

زخم‌ها بخشی از بافت بدن هستند که آسیب دیده‌اند و نیاز به التیام و جایگزینی پوست دارند. انواع مختلفی از زخم وجود دارد، برخی از انواع رایج عبارتند از:

زخم‌های ریز

منظور از زخم‌های ریز، زخم‌های سطحی و جزئی است که حاصل بریدگی و خراشیدگی هستند. این نوع زخم‌ها با گذشت زمان به طور قابل توجهی محو می‌شود و بدون درمان تقریباً نامرئی می‌شود.
زخم‌ها بافت فیبری هستند که ملانین ندارند، بنابراین رنگ‌پذیر نیستند. به همین دلیل، زخم‌های ریز ممکن است در افرادی که از خود در برابر آفتاب محافظت نمی‌کنند، آشکار‌تر شوند. درمان‌های خانگی مانند کرم ترمیم کننده ممکن است باعث افزایش سرعت ترمیم زخم شوند.

زخم‌های آتروفیک

زخم آتروفیک گاهی اوقات به عنوان پوست حفره دار شناخته می‌شود. این نوع زخم معمولاً شبیه یک سوراخ یا گودال فرورفته است. زخم‌های آتروفیک اغلب به دلیل آکنه شدید ایجاد می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند ناشی از تاول‌های آبله مرغان باشند که در اثر خاراندن آسیب می‌بینند.
زخم‌های آتروفیک به درمان‌های خانگی به خوبی پاسخ نمی‌دهند. اما درمان‌های پزشکی مانند لایه‌بردارهای شیمیایی و پرکننده‌های بافت نرم می‌توانند برای کاهش چشمگیر جای زخم بسیار موثر باشند.

ترمیم کردن زخم های کوچک

زخم‌های کلوئیدی

زخم‌های کلوئیدی خوشه‌های ضخیمی از بافت زخم برجسته هستند که در اطراف لبه‌های زخم ایجاد می‌شوند. ممکن است رنگ آن‌ها قرمز یا تیره باشد. زخم‌های کلوئیدی معمولاً به شکل گرد با حاشیه‌های نامنظم هستند. زخم‌های کلوئیدی از کلاژن اضافی ایجاد می‌شوند که پس از بهبود زخم اولیه مانند سوختگی، بریدگی عمیق یا سوراخ کردن گوش عفونی ایجاد می‌شود.
در برخی موارد، زخم‌های کلوئید ممکن است تا چند ماه پس از ایجاد زخم اولیه ظاهر نشوند. زخم‌های کلوئیدی معمولاً بدون درد هستند اما ممکن است باعث ناراحتی از جمله حساسیت یا خارش شوند. درمان زخم‌های کلوئیدی شامل تزریق استروئید و کرایوتراپی است.

زخم هایپرتروفیک

زخم‌های هایپرتروفیک از نظر ظاهری شبیه زخم‌های کلوئیدی هستند. بر خلاف زخم‌های کلوئیدی، زخم‌های هایپرتروفیک فقط در داخل مرزهای زخم اولیه ایجاد می‌شود.
زخم‌های هایپرتروفیک ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ضخیم شده و به طور کامل شکل بگیرد. همچنین ممکن است در طی چندین سال بدون درمان تا حدی محو شوند. زخم هایپرتروفیک را می‌توان از نظر پزشکی با تزریق کورتیکواستروئید یا با درمان‌های خانگی مانند ورقه‌های سیلیکونی درمان کرد.

کرم ترمیم کننده زخم چگونه کار می‌کند؟

این موضوع بستگی به مواد تشکیل دهنده آن دارد، اما معمولاً باعث رشد مجدد سلول‌های پوست می‌شوند، بنابراین جای زخم را می‌توان با پوست عادی و سالم جایگزین کرد. با این حال، کرم‌های مختلف بر اساس مواد تشکیل دهنده آن‌ها متفاوت عمل می‌کنند.
کرم ترمیم کننده زخم یک محیط فشار منفی روی یک زخم جدید و در حال تکامل ایجاد می‌کند که اجازه نمی‌دهد کلاژن بیش از حد رشد کند. برخی از کرم‌های ترمیم کننده زخم حاوی ضدآفتاب نیز هستند تا از پوست تازه بهبود یافته در برابر آسیب‌های خورشید محافظت کنند.

بهترین کرم‌های ترمیم کننده زخم خارجی

ما تمامی محصولات ترمیم کننده محبوب را برسی کردیم و در مورد مواد تشکیل دهنده و کارایی هر کدام از آن‌ها تحقیق کردیم. همچنین، با مطح کردن پرسش نامه از افرادی که از پماد‌ها و کرم‌های ترمیم کننده زخم استفاده کردند، اطلاعاتی را جمع آوری کردیم. در ادامه به بررسی بهترین کرم‌های ترمیم کننده زخم خارجی می‌پردازیم.

بهترین کرم ترمیم کننده زخم برای صورت

SkinCeuticals Phyto +
اندازه: ۱ اونس
این سرم برای انواع پوست به خوبی کار می‌کند و بوی خاصی ندارد. همچنین، پوست را روشن می‌کند و در عین حال ظاهر زخم و تغییر رنگ را کاهش می‌دهد. مصرف کنندگان باید یک یا دو قطره را دو بار در روز بمالند و سپس از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنند.

بهترین کرم ترمیم کننده زخم برای بعد از جراحی

Cica-Care Gel Sheet
اندازه: ۵ اینچ در ۶ اینچ
این ورق‌های سیلیکونی Cira-Care برای نرم کردن، صاف کردن و بهبود بافت زخم موثر هستند. برای استفاده، به سادگی ورقه‌ها را برش داده و روی محل زخم قرار دهید.

بهترین کرم‌های زخم برای سوختگی با لیزر

Cimeosil Scar and Laser Gel
اندازه: ۰.۱۸ اونس
اگر علاقه‌ای به استفاده از بانداژ ندارید، ژل سیلیکون می‌تواند برای شما مناسب‌تر از چسب‌های سیلیکونی باشد. این ژل برای استفاده در زخم‌های ناشی از لیزر، سوختگی، بریدگی و خراش طراحی شده است. این محصول به ویژه برای کاهش زخم‌های کلوئیدی و هیپرتروفیک خوب عمل می‌کند. این محصول ضد آب بوده و می‌توانید آن را دو بار در روز استفاده کنید.

بهترین کرم زخم برای سوختگی

ScarAway Silicone Scar Gel
اندازه: ۰.۳۵ اونس
این ژل ممکن است برای زخم‌های ناشی از جراحی، برداشتن خال، درمان آکنه و سوختگی به خوبی عمل کند. همچنین، این محصول برای کودکان و همچنین افرادی که پوست حساس دارند، به خوبی کار می‌کند. این ژل ترمیم کننده ماهیتی کاربردی و بدون بو دارد که باید دو بار در روز مصرف شود.

بهترین کرم زخم برای بدن

Honeydew Blemish Cream
اندازه: ۴ اونس
این کرم ترمیم کننده دارای ویتامین E است و به روشن شدن ظاهر زخم‌های قدیمی و جدید کمک می‌کند. این محصول بدون بو بوده و ظاهر چین و چروک را کاهش می‌دهد. روند ترمیمی این کرم سریع نیست و شما پس از استفاده مداوم، متوجه محو شدن زخم‌های قدیمی و جدید خواهید شد.

بهترین کرم زخم برای کودکان

Mederma for Kids
اندازه: ۷ اونس
مواد تشکیل دهنده این کرم موجب کاهش خارش، تحریک و خشکی می‌شوند. این کرم ترمیم کننده برای کودکان فرموله شده است و زخم‌های پزشکی ناشی از خراش ها، بخیه ها، سوختگی‌ها و نیش حشرات در برابر این کرم شانسی ندارند. این کرم را سه بار در روز به مدت ۸ هفته برای زخم‌های جدیدتر و ۳ تا ۶ ماه برای زخم‌های قدیمی‌تر استفاده کنید.

انواع مرطوب کننده زخم

بهترین کرم زخم برای زخم‌های سطحی

Derma E Scar Gel
اندازه: ۲ اونس
این ژل ترمیم کننده دارای آلیسین و آلانتوئین است که در کاهش ظاهر زخم نقش موثری دارند. همچنین، آلیسین و آلانتوئین برای نرم و صاف کردن جای زخم‌ها برای داشتن پوستی سالم کار مفید هستند. این محصول می‌تواند به شما در تیم جای زخم‌های سطحی مانند آفتاب سوختگی و ترک‌های پوستی کمک کند. نحوه مصرف دو تا سه بار در روز به مدت ۸ هفته است.

بهترین کرم‌های ترمیم کننده زخم ایرانی

معمولا محصولات خارجی از قیمت بالایی برخوردارند که ممکن است هر کسی توانایی خری و مصرف آن‌ها را نداشته باشد. خوشبختانه، هم اکنون در ایران کرم‌های ترمیم کننده زخم با کیفیتی تولید می‌شود که به نسبت محصولات خارجی قیمت مناسب‌تری دارند. موارد زیر جزو بهترین کرم‌های ترمیم کننده زخم ایرانی به شمار می‌روند:

  • کرم ترمیم کننده سینره
  • کرم ترمیم کننده رژودرم
  • کرم ترمیم کننده سی گل
اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب