بهترین پروتئین وی موجود در ایران چیست؟

پروتئین وی حاوی طیف باورنکردنی از اسیدهای آمینه ضروری است که به سرعت جذب می‌شوند. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که می‌تواند به شما در افزایش قدرت، به دست آوردن عضله و از دست دادن مقادیر قابل توجهی از چربی بدن کمک کند. با این حال، وی چیزی بیش از پروتئین است و حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر بوده که برخی از آن‌ها دارای اثرات بیولوژیکی قوی هستند.

در واقع، این مکمل یکی از بهترین مکمل‌های مورد مطالعه در جهان است. از بهترین پروتئین وی‌های موجود در ایران می‌توان به کارن و پی اچ دی اشاره کرد.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی مخلوطی از پروتئین‌های جدا شده از آب پنیر است که قسمت مایع شیر بوده که در طی تولید پنیر جدا می‌شود. شیر در واقع حاوی دو نوع پروتئین اصلی کازئین (۸۰٪) و وی (۲۰٪) است. هنگامی که پنیر تولید می‌شود، در قسمت دلمه کردن چربی، وی به عنوان یک محصول جانبی از آن جدا می‌شود و محصول قسمت آبکی شیر است.

مطمئنا هر کدام از شما برای یکبار هم که شده درب ظرف ماست را باز کرده اید، اگر دقت کرده باشید مایع تقریبا بی‌رنگ شناوری را روی آن می‌بینید که این همان وی است. پنیرسازان قبل از اینکه ارزش تجاری آن را کشف کنند آن را دور می‌انداختند. وی پس از جدا شدن قسمت چرب و آبکی شیر در طی تولید پنیر، مراحل مختلف فرآوری را طی می‌کند تا به چیزی تبدیل شود که عموماً به عنوان پروتئین وی شناخته می‌شود، پودری که به شیک ها، جایگزین‌های غذا و پروتئین بار (مکمل غذایی) اضافه می‌شود.

طریقه ارائه پروتئین وی

پروتئین وی به تنهایی طعم خوبی ندارد، به همین دلیل است که معمولا به آن طعم دهنده‌هایی اضافه می‌شود. پروتئین وی به شکل پودرهایی با طعم شکلات، وانیل و توت فرنگی به مصرف می‌رسد. مصرف پروتئین وی روشی مناسب برای افزودن پروتئین به میزان مصرف روزانه شماست. این پروتئین می‌تواند برای بدنسازان و علاقه مندان به باشگاه و همچنین افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند یا دچار فقر پروتئین در رژیم غذایی خود هستند، حائز اهمیت باشد.

بیشتر پروتئین‌های وی طعم دار نسبتاً خوشمزه هستند و می‌توان از آن‌ها برای افزودن طعمی باورنکردنی به دستور العمل‌های سالم مانند اسموتی‌ها استفاده کرد. به طور کلی به خوبی و سادگی می‌توان پروتئین وی را مصرف کرد، اگرچه افرادی مبتلا به بیماری‌های خاص هستند و نمی‌توانند لاکتوز مصرف کنند باید مراقب باشند، حتی برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت نیز داشته باشند.

پروتئین وی خوب ایرانی

پروتئین وی ایرانی یا خارجی

بسیاری از مصرف کنندگان مکمل های ورزشی بر این باورند که مصرف پروتئین وی خارجی تاثیر زیادی دارد، اما در صورتی این عقیده کاملا درست خواهد بود که این مصرف کنندگان تجربه استفاده از پروتئین وی ایرانی را هم داشته باشند. در شرایط تحریم و فشار اقتصادی امروز آیا پرداخت هزینه زیاد در قبال خرید پروتئین وی خارجی تضمین کننده کیفیت مکمل و اصالت آن خواهد بود؟

تاکید ما بر استفاده از مکمل های ساخت ایران نیست و این مقاله صرفا معرفی بهترین پروتئین وی ایرانی است که حداقل یکبار ارزش خرید و مقایسه کیفیت با پروتئین مشابه خارجی را دارد.

برای مشاهده بهترین های پروتئین وی کلیک کنید

بهترین پروتئین وی موجود در ایران

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم از بهترین پروتئین وی‌های موجود در ایران می‌توان به کارن و پی اچ دی اشاره کرد. در ادامه به بررسی این مکمل‌ها می‌پردازیم:

۱-Karen Pharma

حاوی پروتئین وی ایزوله ۱۰۰٪ خالص، حداقل مقدار کربوهیدرات، یک مجموعه آنزیمی برای کمک به هضم بهتر و سریعتر پروتئین‌ها است و به افزایش توده عضلانی بدون چربی نیز کمک می‌کند. می‌تواند به صورت خوراکی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این نوع پروتئین وی می‌تواند در شرایطی که نیاز بدن به پروتئین افزایش می‌یابد، مانند سوختگی، ضربه، سرطان، سوء تغذیه، قبل یا بعد از جراحی، تاخیر در بهبود زخم پس از جراحی، عفونت سیستمیک، پیوند مغز استخوان و پانکراتیت استفاده شود.

مقدار مصرف این پروتئین توسط پزشک یا متخصص تغذیه با توجه به نیاز بیمار تعیین می‌شود. توجه داشته باشید، افراد مبتلا به فنیل کتونوری نباید از این مکمل استفاده کنند. در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه و بیمارانی که هر داروی خاصی مصرف می‌کنند، این مکمل باید تحت نظر پزشک معالج بررسی و مصرف شود.

۲-Ph. D Diet

این محصول دارای پروتئین بالا، قند کم، رژیم غذایی و فرمول لاغری برای کنترل وزن است. می‌توان گفت که این نوع از پروتئین وی برای مردان و زنان مناسب است و به آن‌ها در مدیریت وزن کمک می‌کند به شرطی که از یک برنامه تغذیه‌ای درستی پیروی کنند. همچنین این پروتئین، برای افراد لاغر و ورزشکار که به دنبال کاهش چربی بدن و کنترل کالری دریافتی هستند، مناسب است.

پروتئین وی برای حجم

شناخته شده‌ترین پروتئین برای افزایش توده عضلانی و قدرت به عنوان مکمل، پروتئین وی است. پروتئین وی در میان ورزشکاران، بدنسازان، مدل‌های تناسب اندام و همچنین افرادی که به دنبال بهبود عملکرد خود در باشگاه هستند، محبوب است.

راه‌هایی که پروتئین وی باعث افزایش قدرت عضلانی می‌شود عبارتند از:

  1. وی، پروتئین و اسیدهای آمینه ای را فراهم می‌کند که به عنوان پایه‌های عضلانی برای افزایش رشد عضلات عمل می‌کنند.
  2. ترشح هورمون‌های آنابولیک مانند انسولین را افزایش می‌دهد که می‌توانند رشد ماهیچه‌ها را تحریک کنند.
  3. سرشار از آمینو اسید لوسین است که سنتز پروتئین عضلانی را در سطح مولکولی و ژنتیکی تحریک می‌کند.
  4. پروتئین وی در مقایسه با سایر انواع پروتئین بسیار سریع جذب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، به خاطر داشته باشید که اگر قبلا رژیم غذایی شما فاقد پروتئین بوده، بعید است که مکمل پروتئین وی تأثیر قابل توجهی بر نتایج شما داشته باشد.

پروتئین وی خوب ایرانی و خارجی

پروتئین وی برای چربی سوزی

مطالعات نشان داده‌اند که پروتئین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا تا حد زیادی سیر کننده‌ترین درشت مغذی است. پروتئین می‌تواند مصرف انرژی را بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد و باعث می‌شود افراد به طور خودکار تا ۴۴۱ کالری کمتر در روز بخورند. در یک مطالعه، خوردن ۲۵ درصد از کالری روزانه در پروتئین، اشتها‌ را تا ۶۰ درصد کاهش داده و میل به خوردن میان وعده شبانه را به نصف کاهش می دهد.

استفاده از پروتئین وی یک راه عالی برای افزایش مصرف پروتئین است که باید فواید زیادی برای کاهش وزن داشته باشد. مصرف پروتئین وی همراه با وزنه برداری، می‌تواند باعث کاهش وزن حدود ۸ پوند (۳.۵ کیلوگرم) شود و در عین حال توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهد. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، یک مکمل پروتئین وی می‌تواند به شما کمک کند هم وزن کم کنید و هم عضلات خود را حفظ کنید. پیشنهاد ما به شما در چربی سوزی با استفاده از پروتئین وی، مصرف پروتئین وی ایزوله است که کربوهیدرات و چربی نداشته باشد.

اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب