Eczotin (اگزوتین) ،مکملی برای درمان اگزما

اگزما چیست؟

اگزما از مشکلات پوستی است که اکثر ما در طول زندگی خود به صورت خفیف یا مزمن آن را تجربه میکنیم یا یکی از اطرافیان و نزدیکان مان با این مشکل مواجه هستند.اگزما (آماس پوست) شرایطی است که در آن پوست دچار خارش، قرمزی، التهاب و پوسته ریزی می‌شود. پزشکان هنوز دلایل بروز این عارضه را نمی‌دانند. اما این بیماری معمولاً در افرادی که حساسیت (آلرژی) دارند، بروز می‌کند. اگزما گاهی ریشه‌ی ژنتیکی دارد و ممکن است در بین اعضای یک خانواده شایع باشد.اسم علمی آن «اتوپیک درماتیتیس» است. اگزما میتواند کودکان، زنان و مردان را درگیر کند و در تمامی سطوح پوست ظاهر شود.مث بازوها، دستها، پاها، زانو، کمر، گردن و…

علایم اگزما:

اگزما

اگزما بر روی بازوها، دستها، پاها، زانو، کمر، گردن دیده میشود

اگزما به صورت دوره‌ای میباشد به این شکل که علایم به صورت دوره‌ای ظاهر شوند و از بین بروند و مجدد ظاهر شوند.یک بیماری مزمن که از سال های اول زندگی آغاز می شود و شیوع بین 7 تا 12 درصد بین کودکان و بزرگسالان دارد. به طور کلی اگزما شرایط عود و فروکش دارد از دلایل بروز این بیماری میتوان به عوامل زیر اشاره کرد:

• ژنتیک و محیط زیست

• سیستم ایمنی ضعیف

• پوست غیر طبیعی

درمان اگزما:

هدف درمان اگزما کنترل علایٔم و جلوگیری از عود آن است. درمان التهاب کلید درمان اگزما است.افراد زیادی سراسر دنیا با مشکلات پوستی از جمله اگزما دست و پنجه نرم می کنند معمولا اگزما با کرم های دارویی،داروهای خوراکی حتی با تزریق کورتیکواسترویٔید های تزریقی درمان می شوند.به همین دلیل این افراد معمولا به دنبال یک درمان با عارضه کمتر هستند.

خبر خوب:

محصول (درمکس اگزوتین) به فرم کپسول با داشتن ترکیبات ۱.ضد التهاب ۲.آبرسان  ,کمک به درمان اگزما میکند و هم چنین ,برای پیشگیری از ابتلا و مرحله عود این بیماری در فصل های سرد بسیار مناسب است .اگزوتین به دنبال یک درمان موثرتر با عارضه کمتر بر پایه ترکیبی از عصاره های گیاهی و املاح معدنی است.

اجزای تشکیل دهنده اگزوتین:

  1. زینک(zinc):
    zinc

    زینک

    یک ماده معدنی ضروری است که برای عملکرد سیستم ایمنی و متابولیسم در بدن مورد نیاز است که در هر کپسول اگزوتین ۱۰ میلی گرم زینک وجود دارد.با توجه به خاصیت ضد التهابی و ترمیم کنندگی زینک مدت ها است که پماد زینک اکساید به عنوان یک داروی نرم کننده و ضد خارش و قرمزی پوست استفاده می شود.یک مطالعه در سال 2016 ذکر کرد که کمبود زینک باعث بروز درماتیت اتوپیک (اگزما) می شود.

     

  2. سلنیوم(selenium):

    یکی از دلایل بروز اگزما کاهش غلظت سلنیوم در خون ،پلاسما و گلبول های سفید خون است.برای تعیین تاثیر سلنیوم بر درمان اگزما یک مطالعه با 60 شرکت کننده طراحی شد گروه اول روزانه 600 میکروگرم سلنیوم و گروه دوم دارونما دریافت کردند پس از 12 هفته بهبود قابل توجهی هم در سطح خونی سلنیوم هم در کاهش اگزما مشاهده شد.۱۰۰ میکروگرم سلنیوم در هر کپسول eczotin وجود دارد.

    سلنیوم

    سلنیوم

  3. امگا ۳(omega3):

    التهاب یک پاسخ طبیعی به عفونت و آسیب در بدن است.التهاب گاهی اوقات به مدت طولانی ادامه می یابد حتی بدون ایجاد عفونت یا آسیب به این حالت التهاب مزمن می گویند.التهاب مزمن در بروز اگزما نقش دارد اسیدهای چرب امگا 3 میتوانند تولید مولکول ها و مواد مرتبط با التهاب مانند ایکوزانویٔید های التهابی و سیتوکین را کاهش میدهد.هر کپسول اگزوتین درمکس شامل ۲۰ میلی گرم امگا ۳ میباشد.

  4. عصاره کنگر فرنگی(Artichokes Leaf Extract):
    کنگر فرنگی

    کنگر فرنگی

    کنگر فرنگی با نام علمی Cynara sedymus از خانواده افتابگردان و بومی جنوب اروپا و شمال افریقا است از برگ ، ساقه و ریشه گیاه استفاده می شود.

    از عصاره این گیاه برای کمک به درمان سو هاضمه ،سطح بالای کلسترول خون ،فشارخون بالا و IBS استفاده می شود.این گیاه با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا سرشار از آپی ژنین و لوتیٔولین است.

    برگ این گیاه سرشار از مواد پلی فنولیک مانند سینازوزاید است که خاصیت ضد التهابی قابل توجهی دارد.۱۰۰ میلی گرم عصاره این گیاه در هر کپسول اگزوتین وجود دارد. با کمک این مواد با فاکتورهای التهابی و رادیکال های آزاد مقابله می کند در نتیجه در درمان اگزما مفید است.

  5. عصاره دانه انگور(Grape Seed Extract):

    عصار دانه انگور از گیاه رایج با نام علمی Vitis vinifera بومی مناطق از جنوب غرب اروپا و اسیا ومدیترانه است.قسمت های مورد استفاده میوه ، دانه و برگ است .

    هر کپسول eczotin dermax شامل ۱۰۰ میلی گرم عصاره دانه انگور است.یکی از ترکیبات مهم عصاره دانه انگور پروآنتوسیاندین است که خواص آنتی اکسیدانی ،آنتی باکتریال و ضد التهابی خوبی دارد. به همین خاطر از این روغن در درمان آکنه خشکی پوست و تیرگی پوست می شود

    عصاره دانه انگور

    عصاره دانه انگور

     

  6. عصاره گیاه خارمریم(Milk thisle Extract):
    گیاه خارمریم

    گیاه خارمریم

    گیاه خارمریم با نام علمی Silybum marianum و از خانواده کاسنیان بومی ایران فامریکای شمالی و انگلستان است.

    این گیاه سرشار از فلاونوییدی به نام سیلیمارین است.

    در سال 2015 در یک مطالعه خاصیت ضد التهابی و ضد پیری این گیاه برای پوست اثبات شد.از این عصاره هم در هر کپسول اگزوتین، ۱۰۰ میلی گرم وجود دارد.

  7. عصاره برگ زیتون(Olive leaf Extract):

    زیتون با نام علمی Oleo europaea بومی اروپا و مدیترانه است.۱۰۰ میلی گرم از عصاره برگ این گیاه با مصرف یک کپسول اگزوتین به بدن میرسد.

    برگ این گیاه حاوی اولیٔوروپین است که دارای خواص آنتی اکسیدان ،آنتی باکتریال و ضد التهاب است .

    در گذشته از برگ این گیاه برای عفونتها و آلرژی استفاده میکردند.مطالعات جدید نشان میدهد که با توجه به این خواص می توان از مصرف عصاره برگ زیتون برای درمانجوش و اگزما استفاده کرد.

    زیتون

    زیتون

     

  8. روغن دانه گل مغربی(Gamma Linolenic Acid):
    گل مغربی

    گل مغربی

    روغن گل مغربی روغن دانه گل مغربی با نام Borago officinalls است که سرشار از گاما لینولنیک اسید (GLA) است که خاصیت ضد التهابی قوی دارد.

    مطالعات نشان میدهد مصرف خوراکی GLA به مدت 4 هفته باعث بهبود علایٔم اگزما از جمله خارش و قرمزی پوست می شود.هر کپسول eczotin شامل ۲۰ میلی گرم است 

     

  9. کلاژن تایپ۲(Hydrolyzed Collagen type 2:

    نوعی از کلاژن است که توسط آنزیم هیدرولیز کننده به پپتیدهای کوچک شکسته شده تا جذب و توزیع در نتیجه کارآیی بالاتری داشته باشند این کلاژن از منابع حیوانی و طبیعی تولید می شود.

    به طور کلی کلاژن تایپ 2 پروتیٔینی است که بخشی از غضروف ها ،استخوان ها و سایر بافت ها در حیوانات و انسان است اثبات شده مصرف کلاژن خوراکی به حفظ رطوبت ، خاصیت ارتجاعی و حجم پوست کمک می کند.

    در سال 2018 یک مطالعه با 64 شرکت کننده اثبات کرد مصرف روزانه 1 گرم کلاژن به بهبود چین و چروک و خاصیت الاستیکی پوست کمک می کند.300 میلی گرم از آن در هر کپسول اگزوتین وجود دارد.

     

  10. کندروتین سولفات(Chondrotin sulfate):

    یک ماده شیمیایی موجود در غضروف و مفاصل بدن است کندروتین سولفات معمولا از منابع حیوانی مانند کوسه و گاو تهیه می شود.معمولا از کنرتین سولفات در بیماری اب مروارید و استیٔوارتریت مصرف میشود هر کپسول اگزوتین ۱۰۰ میلی گرم کندروتین دارد.

    از آنجایی که این ماده نقش اساسی در تولید فیبر های الاستیک و کلاژن دارد می تواند در حفظ رطوبت پوست و مقابله با خشکی پوست نقش مهمی در درمان اگزما داشته باشد.(این موضوع به تازگی اثبات شده)

     

  11. هیالورونیک اسید(Hyaluronic Acid):
    هیالورونیک اسید

    هیالورونیک اسید خاصیت آبرسانی دارد

    هیالورونیک اسید یا هیالوران یک ماده ژلاتینی شفاف است که در بدن تولید می شود و بیشتر از پوست ،چشم و بافت پیوندی وجود دارد.نقش اساسی این ماده حفظ رطوبت و خاصیت ارتجاعی و لغزندگی مفاصل و همچنین پوست است.

    از این ماده به عنوان مکمل برای جلوگیری از پیری پوست ، خشکی پوست استفاده میشود.در یک مطالعه نشان داده شد که مصرف 120-240 میلی گرم هیالورونیک اسید در روز به مدت حداقل یک ماه می تواند رطوبت پوست را افزایش و از التهاب و قرمزی پوست جلوگیری کند .با مصرف یک کپسول اگزوتین ۵۰ میلی گرم از آن به بدن میرسد.

    Eczotin Dermax (اگزوتین درمکس):

    مکملی برای کمک به درمان اگزما که بدون مواد نگه دارنده،بدون سویا و گلوتن و بدون رنگ مصنوعی است.      این محصول ایرانی ،تولید شرکت پارس حیان از سری محصولات درمکس است که به صورت کپسول به سبد مکمل  ها اضافه شده است.

     

    موارد مصرف:

    کمک به کاهش علایم مربوط به پوست های خشک و اگزمایی کاهش خارش ، التهاب ، قرمزی و پوسته ریزی ناشی از خشکی پوست

     

           نحوه مصرف :

 روزانه دوعدد کپسول همراه با یک لیوان آب و بعد از غذا میباشد تا جذب اجزای تشکیل دهنده به صورت بهینه انجام بگیرد. برای رسیدن به اثر حداقل 45 تا 60 روز باید مصرف شود.

 

         موارد احتیاط و نکات قابل توصیه:

  • در صورت وجود سابقهی حساسیت به هر یک از اجزای تشکیل دهنده، از مصرف فرآورده خودداری شود. 

  • در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک مشورت شود

  • در صورت ابتلا به نارسایی کلیوی پیش از اقدام به مصرف این محصول بایستی با پزشک معالج مشورت شود.

  • بیش از مقدار توصیه شده مصرف نشود.

     

    تداخلات دارویی:

  •  در صورت مصرف هرگونه داروی ضد انعقاد و یا رقیق کننده ی خون به خصوص وارفارین ،حتماً پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت شود. 

  • در صورت مصرف داروهای شیمی درمانی و دیگوکسین و بنزودیازپین ها مصرف فرآورده حتما بایستی زیر نظر پزشک باشد. 

    شما میتوانید این مکمل را از سایت جوردارو تهیه کنید.

اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب