شامپو کتوکونازول, مکملی برای درمان شوره سر

از شامپو کتوکونازول جهت پیشگیری و درمان پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر و درماتیت سبوره و درمان ابتلا به عفونتهای قارچی استفاده می شود. ابتدا بهتر است بدانیم شوره سر چیست  و دلایل و علائم آن چه مواردی هستند.

شوره سر چیست؟

امروزه افراد زیادی در سنین مختلف با مشکلات پوست سر از جمله شوره سر _ خارش و ریزش مو درگیر هستند . از علل به وجود آمدن این عارضه الگوی تغذیه ای افراد ، آلودگی هوا ، زندگی شهری ، استرس و عوامل ارثی هستند. از عوامل تشدید کننده ی این عارضه می توان به خشکی پوست سر ، شستشوی ناصیح سر ، باقی ماندن کف و شامپو بر روی مو و… اشاره کرد اما اصلی ترین دلیل آن فعالیت قارچ هاست. قارچ ها در برخی موارد سبب بروز بیماری های پوست سر مانند درماتیت سبورئیک ، پسوریازیس و… می شوند ، که این موارد موجب بروز خارش و سوزش شدید در افراد شده و حس ناخوشایندی در افراد به وجود می آورد.

دلایل شوره سر چیست؟

۱- بهداشت کم موها: اگر موهایتان را به طور مرتب نشویید، چربی و سلول‌های پوست سر تجمع پیدا می‌کنند و پوست سر شوره می‌‌زند.

۲- پوست خشک:بیشتر پوسته پوسته‌های ناشی از پوست خشک، نسبت به علل دیگر بروز شوره، کوچک‌تر هستند و چربی کمتری دارند. همچنین، قرمزی و التهاب پوست در این مورد کمتر است.

۳- حساسیت به محصولات مراقبت از مو (درماتیت تماسی):گاهی، حساسیت به مواد مشخصی در محصولات مراقبت از مو یا رنگ‌ مو می‌تواند موجب قرمزی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر شود.

۴- پوست چرب و حساس (درماتیت سبوره‌ای):این اختلال، یکی از رایج‌ترین علل بروز شوره سر بوده و نشانه‌ی آن، پوستی قرمز و چرب است که با پوسته‌های سفید یا زرد پوشیده شده است. درماتیت سبوره‌ای ممکن است بر پوست سر و نواحی که در آنها غدد چربی فراوان هستند، اثر بگذارد.

۵- مخمرهای مالاسه زیا:مالاسه زیا روی کف سر بسیاری از افراد بزرگسال زندگی می‌کند؛ اما در برخی افراد موجب سوزش و خارش پوست سر می شود. همچنین رشد سلول‌های پوست را بیشتر می کند. در نتیجه، سلول‌های اضافی پوست می‌میرند، می‌ریزند و به صورت پوسته های سفید روی مو یا لباس دیده می ‌شوند. هنوز مشخص نشده است که چرا مالاسه زیا موجب تحریک پوست کف سر در بعضی افراد می شود.

علائم شوره چیست؟

پوسته‌پوسته شدن خارش‌دار پوست سر یا ابروها، اطراف خط مو، گوش ها یا بینی؛ یا وسط قفسه سینه یا پشت

درمان شوره:

دو راه اولی که باید امتحان کنید، برس زدن موها و استفاده از شامپوی ضد شوره است.

خوشبختانه راهکار حل این مشکل استفاده از شامپوهای حاوی ترکیبات ضد قارچ مثل کتوکونازول می باشد.

 

شامپو کتوکونازول ۲٪ ساپو:

کتوکونازول داروی ضد قارچ از خانواده ی آزول هاست که از رشد و پیشروی قارچ جلوگیری می کند.این دارو به فرم قرص ، شامپو و کرم فراوری شده که هر کدام موارد مصرف و اثرات مخصوص به خود را دارند.

از شامپو کتوکونازول جهت پیشگیری و درمان پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر و درماتیت سبوره و درمان ابتلا به عفونتهای قارچی استفاده می شود. 

شامپو کتوکونازول 2% ساپو با استفاده از فرمولاسیون پیشرفته ، در درمان و کنترل شوره و خارش سر موثر است و در درمان پی تی ریازیس ورسی کالر مصرف می شود.

 

 

مقدار و نحوه مصرف:

ابتدا مو و کف سر را با آب خیس کنید. سپس در محل ضایعه و اطراف آن شامپو بزنید و ماساژ دهید . 5 دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی نمائید.

نکات مصرف:
  • در درمان درماتیت سبوره ای : ۲ بار در هفته به مدت ۲ تا ۴ دقیقه 
  •  پیشگیری درماتیت سبوره ای : یکبار در هفته
  •  درمان پی تی ریازیس ورسی کالر : یکبار مصرف کافی است

شرایط نگهداری:

  • در دمای 30 درجه سانتی گراد و دور از نور و دسترس اطفال نگهداری شود.
  • از یخ زدگی محافظت گردد.
  • در صورت تماس شامپو با چشم ، چشم ها را با آب کافی بشوئید.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب