lactozinc(لاکتوزینک)، روشی آسان برای از بین بردن جوش های صورت

جوش پوستی چیست؟

همه ی ما از سن بلوغ با مشکلات مختلف مانند جوش و چربی پوست، دست و پنجه نرم میکنیم که از بزرگترین معضلات و نگرانی ظاهری اکثر نوجوانان و جوانان است.

آکنه ُولگاریس (جوش غرور جوانی) یکی از شایعترین اختلالات پوستی است که توسط متخصصین پوست، مورد درمان قرار میگیرد. دامنۀ شدت آکنه میتواند از خفیف تا شدید و به شکل بیماری مقاوم شامل ضایعاتی به شکل یک کیست سفت و متورم (نُدولُکیستیک) و ضایعاتی در ناحیۀ پشت و قفسۀ سینه باشد. آکنه همچنین میتواند آثاری قابل توجه شبیه جای زخم (اِسکار) و تغییرات غیرمعمول در رنگدانه های پوست ایجاد نماید. از بین بردن جای جوش یکی از راهکارهای زیبایی پوست است.

انواع مختلف جوشها:

جوش سر سیاه

جوش سر سیاه

– جوش های سرسیاه و سرسفید

چربی، سلول های مردۀ پوست و باکتریها منافذ پوست را مسدود نموده و باعث ایجاد برجستگی های کوچکی بنام جوش صورت سرسیاه و سرسفید میشوند. اگر دهانۀ منافذ مسدود شده، باز باقی بماند ممکن است به نوعی سیاه دیده شده و جوش سرسیاه نامیده شود. اگر دهانۀ یک منفذ مسدود شده، بسته باشد، نوک برجستگی، سفیدتر دیده میشود؛ بنابراین به آن جوش سرسفید میگویند. درمان جوشهای سرسیاه و سرسفید بسیار آسان است.

پاپیول ها (کورک ها) و پاسچول ها (جوش های چرکی)

گاهی منافذ پوست طوری تحریک میشوند که دیوارۀ آنها تخریب میشود. این مسیٔله باعث میشود جوشهای بزرگتری بنام جوشهای سفت غیرچرکی (پاپیول یا کورک) و جوشهای چرکی (پاسچول) به وجود آیند. پاپیول ها هنگامی که لمس میشوند، سفت احساس می شوند. گروهی از پاپیولها که نزدیک هم قراردارند ممکن است باعث شوند که پوست شما شبیه کاغذ سنباده به نظر برسد. پاسچولها شبیه پاپیول ها هستند جز اینکه زردرنگ بوده، پر از مایع چرکی هستند و به نوعی به تاول شباهت دارند.پاپیولها و پاسچولها نسبت به درمان، اندکی مقاومتر هستند.

– ناجول ها (توده های برآمدۀ زیر پوستی) و کیست ها

هنگامی که منافذ مسدود شدۀ پوست، بیشتر تحریک شوند، بزرگتر میشود، عمیقتر در داخل پوست شما نفوذ میکنند. اینها ممکن است واقعاً آسیبرسان باشند. ناجول ها سفت هستند، در حالیکه کیست ها دارای مایع چرکی بوده و نرم تر میباشند. اگر شما دچار این ضایعات باشید ممکن است روبروشدن با مردم برایتان دشوار باشد.بعد از اینکه جوشها از بین رفتند، ممکن است علایٔمی به رنگ قرمز یا تیرهرنگ بر روی پوست شما برجای بگذارند. این علایٔم محو میشوند اما ممکن است روزها، هفته ها یا ماه ها زمان ببرد. گاهی ممکن است یک اثر دایٔمی مانند جای زخم از جوش های شما باقی بماند. این آثار که شبیه به جای زخم هستند، میتوانند بر روی پوست شما تبدیل به برجستگی یا فرورفتگی شوند.

انواع جوش

انواع جوش

علل ایجاد جوش چیست؟

عامل شروع کننده ممکن است از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. عوامل ایجادکننده عبارتنداز:

مواد آرایشی و زیبایی:

مواد آرایشی بهداشتی و محصولات مراقبت از مو میتوانند منافذ پوست را مسدود نمایند.

تعریق:

تعریق به مسدودشدن منافذ پوست کمک میکند، به ویژه اگر زیر لباس به دام افتاده باشد.فشارهای فیزیکی -فشارهای ناشی از البسۀ تنگ میتواند منجر به آکنه های موضعی شود که در نقطۀ تماس پوست گسترده میشوند.

شستشوی بیش از حد -تمیزکردن خود به شکلی که بیش از حد معمول باشد، سایٔیدن پوست برای تمیز کردن آن یا لایه برداری از پوست، یا استفاده از مواد پاک کنندۀ قوی همگی میتوانند لایۀ محافظ پوست را از بین برده و آنرا تحریک نمایند، که میتواند به ابتلاء بیشتر به آکنه منجر شود.

داروها :

داروهای خاصی مانند کورتیکو استرویٔیدهای خوراکی، برخی قرص های ضد بارداری (فقط هورمون پروژسترون)، و داروهای ضد تشنج.دورۀ قاعدگی دستکاری یا فشردن -لمس کردن ضایعات آکنه میتواند وضع آنها را بدترکرده و خطر باقیماندن اثر آنها را افزایش دهد.

غذا:

به نظر میرسد یک غذای خاص، آکنۀ شما را تشدید میکند. سعی کنید آن غذا را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

گزارش شده که ۷ فاکتور بر مبتلایان به آکنه موثر است:

محل و قابلیت رویت بودن آکنه، مزمن بودن بیماری، جنس و سن، تجارب دوران کودکی، ارزشی که فرد به ظاهر خود میگذارد، اعتماد به نفس، مشکلات عاطفی.

عوامل موثر در ایجاد و تشدید آکنه:

عوامل تشدید آکنه

تشدید آکنه

با وجود اینکه تاکنون مطالعات متعددی با هدف بررسی تاثیر تغذیه در آکنه انجام شده است اما ارتباط واضحی بین آنها شناخته نشده است. در یک مطالعه مشخص شده است که وقتی اسکیموها در رژیم غذایی معمول خود تغییر عادت میدهند و به رژیمهای غذایی غربی رو میآورند شانس وقوع آکنه در آنها بیشتر میشود. مطالعات دیگر رژیمهای غذایی یا اندکس کربوهیدات بالا مثل شیر گاو را در وقوع آکنه موثر دانسته اند.

 ۷۸ درصد بیماران عود آکنه بیشتر در سیکل های قاعدگی دیده شده است. با توجه به عدم وجود شواهد کافی برای رژیم غذایی، بهداشت فردی، دفعات و نوع مواد شوینده صورت و نور خورشید و علت جوش صورت توصیه به هر بیمار بر اساس شرایط فردی وی خواهد بود.

هرچند آکنه و جوش یکی از موضوعات عمومی و پیش پا افتاده به حساب میآید، اما اطلاعات دقیق در مورد درمان جوش صورت فوری اندک است. این امر، داشتن یک پوست تمیزتر و عاری از اثرات نامطلوب را میتواند با مشکل روبرو سازد.

خبرخوب:

افراد زیادی سراسر دنیا با مشکلات پوستی از جمله جوش و چربی پوست دست و پنجه نرم می کنند معمولا جوش با کرم های دارویی،داروهای خوراکی حتی با جراحی های لیزری درمان می شوند.به همین دلیل این افراد معمولا به دنبال یک درمان موثرتر با عارضه کمتر بر پایه گیاهی هستند. لاکتوزینک درمکس برای رفع این مشکل تلاش میکند.

lactozinc dermax(لاکتوزینک درمکس):

مکملی برای کمک به درمان جوش که بدون مواد نگه دارنده،بدون سویا و گلوتن و بدون رنگ مصنوعی است.  این محصول ایرانی ،تولید شرکت پارس حیان از سری محصولات درمکس است که به صورت کپسول به سبد مکمل  ها اضافه شده است.محصول درمکس لاکتوزینک با ترکیبی از عصاره های گیاهی و املاح معدنی و ویتامین ها است.

لاکتوزینک درمکس

لاکتوزینک درمکس

اجزای تشکیل دهنده ی لاکتوزینک:

۱-زینک(zinc):

زینک

زینک

یک ماده معدنی ضروری است که برای عملکرد سیستم ایمنی و متابولیسم در بدن مورد نیاز است با توجه به خاصیت ضد التهابی و ترمیم کنندگی زینک مدت ها است که پماد زینک اکساید به عنوان یک داروی نرم کننده و ضد خارش و قرمزی و التهابات پوست استفاده می شود.هر کپسول لاکتوزینک شامل ۱۰ میلی گرم است.

خواص ضد التهابی روی به بدن کمک می کند تا تورم و قرمزی بیماران آکنه را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که بیمارانی که تحت درمان با روی قرار گرفته بودند ، در مقایسه با افرادی که این درمان را انجام ندادند ، در کاهش جوش های فعال مشاهده کردند. از آنجا که روی همچنین به بهبود زخم کمک می کند ، می تواند هرگونه زخم باقی مانده از آکنه را کاهش دهد.

۲-سلنیوم(selenium)

سلنیوم مکملی است که در مبارزه با عفونت و تعادل هورمونی نقش دارد. در هر کپسول آن ۲۵ میکروگرم سلنیوم وجود دارد.این دارو در ترکیب با روی و ویتامین E بهتر عمل می کند. هنگام درمان آکنه ، نقش اصلی آن به عنوان ضد التهاب است.

۳-ویتامین B1,B2:

ویتامین B1 (تیامین): تیامین برای پوستهای قرمز ، تحریک شده ، مستعد آکنه یا خشک مفید است. همچنین ظاهر خطوط و چین و چروک ها را بهبود می بخشد.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین): B2 می تواند به بهبود رنگ پوست ، درخشندگی بیشتر پوست و متعادل سازی روغن های طبیعی کمک کند و این ویتامین های عالی را برای خشکی پوست یا آکنه ایجاد می کند.۸۰۰ میکروگرم از این ویتامین ها در هر کپسول لاکتوزینک وجود دارد.

۴-ویتامین B3:

نیاسینامید می تواند به ساخت پروتیٔین در پوست و حفظ رطوبت برای جلوگیری از آسیب محیطی کمک کند.

در هر کپسول lactozinc تقریبا ۵ میلی گرم از آن وجود دارد.

مزایای فردی شامل موارد زیر است: – نیاسینامید به ساخت منبع کراتین کمک می کند

– قرمزی و لک را به حداقل می رساند. نیاسینامید باعث کاهش التهاب می شود ، که ممکن است به کاهش قرمزی اگزما، آکنه و سایر بیماری های التهابی پوست کمک کند.

– چربی پوست را تنظیم می کند مزیت حفظ رطوبت فقط برای افرادی که دارای پوست خشک هستند نیست. نیاسینامید همچنین می تواند مقدار چربی تولید شده توسط غدد چربی را تنظیم کرده و از افزایش بیش از حد غدد جلوگیری کند.

– در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند. نیاسینامید می تواند همزمان سلول های سالم پوست را بازسازی کند و در عین حال از آنها در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت کند.

– آکنه را درمان می کند. نیاسینامید ممکن است برای آکنه شدید ، به ویژه اشکال التهابی مانند پاپول ها و جوش ها مفید باشد. با گذشت زمان ، ممکن است ضایعات کمتر و بهبود بافت پوست را مشاهده کنید.

۵-ویتامین B5:

۵ میلی گرم از ان با خوردن هر کپسول لاکتوزینک به بدن میرسد.برخی از مطالعات نشان داده اند که ویتامین B5 به عنوان یک مرطوب کننده روی پوست عمل می کند و روند بهبود زخم های پوستی را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد که ویتامین B5 به آکنه صورت کمک می کند و تعداد لکه های صورت مرتبط با آکنه را به عنوان مکمل غذایی مصرف می کند.

۶-ویتامینB6:

پیریدوکسین به کاهش اثرات عدم تعادل هورمونی ، که می تواند منجر به بروز آکنه شود ، کمک می کند. از B6 برای درمان آکنه هورمونی ، التهاب و قرمزی استفاده می شود.در هر کپسول لاکتوزینک ۲ میلی گرم ویتامیت ب۶ وجود دارد.

۷-ویتامین E:

ویتامین E تنها یکی از آنتی اکسیدان هایی است که به عنوان یک درمان بالقوه آکنه معرفی می شود. از نظر تغذیه ای ، ویتامین E یک ضد التهاب است ، به این معنی که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و بازسازی سلول ها کمک کند. تصور می شود که این خواص به طور خاص به آکنه های التهابی کمک کند,مانند: ندول ها.۱۰ میلی گرم از آن در کپسول lactozin وجود دارد.

۸-بتاکاروتن:

۱۰۰۰ میکروگرم از آن در هر کپسول لاکتوزینک دیده میشود. بتاکاروتن یکی از دو شکل ویتامین A است . سطوح پایین ویتامین A ممکن است در ایجاد و تشدید آکنه نقش داشته باشد. مطالعه ای در 2014 دریافت که داوطلبان مبتلا به آکنه خفیف تا شدید میزان ویتامین E ،A و روی در خون آنها به میزان قابل توجهی کمتر از گروه کنترل بود. ویتامین A ماده مغذی دیگری است که در سلامت پوست نقش دارند. نویسندگان توصیه می کنند که به عنوان یک درمان کمکی برای آکنه ، رژیم غذایی خود را به نفع غذاهای غنی از این مواد مغذی تغییر دهید.

۹-لاکتوفرین:

لاکتوفرین، پروتیٔینی از آب پنیر، یک پروتیٔین دفاعی ذاتی که به آهن متصل می شود، دارای فعالیت های ضد میکروبی و ضد التهابی است. اثرات سیستمیک مفید بر بیماریهای التهابی این پروتیٔین اثبات شده است و ممکن است علایٔم آکنه را بهبود م . در هر کپسول( lactozin dermax )  تقریبا ۲۰ میلی گرم لاکتوفرین وجود دارد.

در مقایسه دو گروه از پسران که از شیر تخمیر شده یا شیر تخمیر شده با لاکتوفرین تغذیه می کردند، 23 درصد ضایعات آکنه کمتر در پسرهایی که از شیر غنی شده با لاکتوفرین به مدت 12 هفته استفاده می کردند، کمتر مشاهده شد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که لاکتوفرین در آکنه ولگاریس خفیف تا متوسط به خوبی تحمل می شود و ممکن است منجر به بهبود کلی تعداد ضایعات آکنه در اکثر نوجوانان و جوانان مبتلا شود. به عنوان مکمل غذایی در رژیم دو بار در روز تجویز می شود.

۱۰-عصاره بنفشه وحشی(pansy):

بنفشه وحشی، یک گیاه کوچک که به ارتفاع 15 سانتی متر با گلهایی به قطر 1.5 سانتی متر میرسد. در هر کپسول لاکتوزینک۲۶۲.۵ میلی گرم از آن وجود دارد.

موارد مصرف دارویی:از دیرباز در طب سنتی و گیاه درمانی برای صرع، اگزما و بیماریهای پوستی و بیماریهای تنفسی مانند آسم، برونشیت و علایٔم سرماخوردگی استفاده می شود.

این داروی ادرارآور است و در استفاده سنتی از التهاب مثانه و روماتیسم استفاده می شود.

برای درمان اگزما، التهاب حاد و مزمن پوست که با خارش، قرمزی و تورم مشخص می شود، موثر است.

۱۱-گزنه(nettle):

گزنه به دلیل خواص مغذی، ادرارآور و ضدالتهابی، زیبا کننده طبیعی پوست و مو است. ثابت شده است که آکنه و اگزما را از بین می برد و موهای ضخیم تر و درخشان تر و رشد موهای جدید را بیشتر می کند. ۲۶.۲۵ میلی گرم از آن در هر کپسول lactozinc موجود است.

۱۲-عصاره دم اسب(Horsetail extract):

عصاره دم اسب به درمان بریدگی ها و زخم ها کمک می کند، استفاده از روغن دم اسب می تواند قرمزی جوش و آکنه را کاهش دهد، اگزما و پسوریازیس را تسکین می دهد، سوختگی را درمان کرده و از پیری زودرس جلوگیری کند. این روغن عصاره گیاهی رشد ناخن را نیز تقویت می کند.

عصاره دم اسب در کنار مزایای آنتی اکسیدانی ضد پیری و مزایای ضد التهابی برای آکنه و سوزش، فواید دیگری برای پوست دارد. هنگامی که روی پوست اعمال می شود، به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی می تواند به درمان جوش، سوختگی و زخم کمک کند.با خوردن هر کپسول لاکتوزینک ۲۵.۲۵ میلی گرم ماده موثر عصاره دم اسب به بدن میرسد.

موارد مصرف:

  • کمک به کاهش علایم مربوط به پوست های چرب و اکنه دار
  • کمک به پاکسازی و تنظیم و ترشح چربی پوست

موارد احتیاط و نکات قابل توصیه:

  •  در صورت وجود سابقهی حساسیت به هر یک از اجزای تشکیل دهنده، از مصرف فرآورده خودداری شود.
  •  برای مصدوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.
  • در صورت ابتلا به نارسایی کلیوی پیش از اقدام به مصرف این محصول بایستی با پزشک معالج مشورت شود.
  •  بیش از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

نحوه مصرف:

روزانه  ۱ عدد کپسول همراه با یک لیوان آب و بعد از غذا میباشد تا جذب اجزای تشکیل دهنده به صورت بهینه انجام بگیرد. برای رسیدن به اثر حداقل 30 روز باید مصرف کنید.

تداخلات دارویی:

  • در صورت مصرف هرگونه داروی ضد انعقاد و یا رقیق کننده ی خون به خصوص وارفارین، حتماً پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت شود.
  • در صورت مصرف داروهای شیمی درمانی و دیگوکسین و بنزودیازپین ها مصرف فرآورده حتما بایستی زیر نظر پزشک باشد.


    شما میتوانید لاکتوزینک درمکس را از سایت جوردارو تهیه کنید.
اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب